Ruig weertje op de boot! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Johan Keulen - WaarBenJij.nu Ruig weertje op de boot! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Johan Keulen - WaarBenJij.nu

Ruig weertje op de boot!

Door: Jogoeseverywhere

Blijf op de hoogte en volg Johan

10 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi,

Na mijn bezoek aan Christchurch ben ik weer in de auto gestapt en onderweg naar Kaikoura, maak ik weer eem kleine loop landinwaarts en neem even een heerlijk warmwater bad in Hanmersprings, dit is een klein plaatsje waar je in natuurlijk warm water kan vertoeven en waar je allerlei massage kan laten doen, dat klinkt niet allean aantrekkelijk maar het is heerlijk, dit is wel wat aan de prijzige kant maar je, ik geniet er wel erg van. Na dit opfris moment rijd ik nu toch naar Kaikoura een klein plaatsje gelegen op een schiereiland aan de oostkust van het land. Voor ik daar ben neem ik nog een kleine loop richting..!? de naam ben ik even kwijt maar het is er erg mooi, halverwege de rit kom je een kloof tegen wat lijkt op een Kathedraal, en je raad het al zo wordt ook de kloof genoemd.
De rit naar de stad gaat over een grillige kustweg met redelijk wat bochten en op en afdalingen, tevens wordt de weg naar Kaikoura staaeds smaller en liggen er een paar kleine tunnels is de weg die net groot genoeg zijn om een vrachtwagen door te laten, bij ons zouden dat fietstunnels kunnen zijn!?
Kaikoura staat bekend om zijn "Whale Watching", Walvissen spotten en natuurlijk dolfijnen dus, en het blijkt er populair wnt er is in de hele stad geen bed meer te vinden!? Ook bijna alle boten voor de volgende ochtend zijn volgeboekt, ja het is vakantie tijd en dat merk je op sommige plaatsen. Ik rijd een klein stukje terug over de Highway 1 en besluit om daar een motel te nemen, ja je moet tenslotte ergens slapen en het was nog een stuk goedkoper ook dan in Kaikoura zelf.
De volgende ochtend rijd ik terug naar de stad en rijd naar het uitkijkpunt van het eiland, daar zie ik op dat moment de eerste boten al richting zee vertrekken en ze zijn mudje vol! Ik neem een lekker ontbijtje in de stad en vraag in de plaatselijke VVV wat er nog meer te zien is in de direkte omgeving, zij attenderen mij op een mooie route langs de kust met zeeleeuwen en om deze tijd hebben ze nog kleintjes ook dus dat moet best gaaf zijn, ze zijn zeker niet meoilijk te vinden want ze liggen letterlijk langs de A1, verschillende groepen, op sommige rotsen geen een en andere zien er zwarr van! En inderdaad ze hebben kleintjes en deze zijn heerlijk aan het spelen terwijl Pa en Ma evem heerlijk van de zon aan het genieten zijn, op sommige plaatsen kan je ze zelfs heel dichtbij benaderen en heb ik natuurlijk prachtige plaatjes kunnen schieten!
De rit eindigd in Blenheim die dag, het grootste wijn gebied van NZ omdat de zon er relatief het meeste uren schijnt, er een constante temeratuur is en de nachten redelijk koel en dat zijn de ingredienten die je nodig hebt voor de perfekte druif! Ik wist dit ook niet hoor ik heb het ook maar gehoord.
Het is dan alweer zaterdag nog een dag te gaan voor ik het zuidereiland ga verlaten. De volgende ochtend start de dag op de Farmersmarket, een lokale markt waar de producent zelf zijn markt afzet doet en het verbaasd mij maar er zijn veel mensen die hier inkopen komen doen, en deze markt ook gebruikt voor een gezellig onderonsje en een bakkie!?
Het geheel wordt opgeleukt door een lokale artiest waar ik persoonlijk geen CD van zou willen krijgen!? Na deze gezellige meeting zet ik koers richting het museum van de stad, een soort Aviodrome, een museum over vliegtuigen en dan met name uit de eerste wereldoorlog, de tenoonstelling is absoluut mooi en hier vermaak ik mij dan ook wel even, uiteraard hoort in deze omgeving ook nog even een wijn proef lunch en ga naar een van de vele "Winery" in de omgeving, ik heb geen verstand van wijn maar sommige zijn wel erg lekker, natuurlijk is het de bedoeling dat je er een paar flessem koopt, maar ja zoveel plaats heb ik niet in de rugzak!
Dan wordt het tijd om naar de laatste stop te rijden, Picton alwaar ik de auto in moet leveren, en bij het binnen rijden van de stad begint het te regenen, en niet zo'n beetje ook. Ik haal eerst mijn kaartje op bij de boot en lever mijn bagage in en rijd even naar de stad voor een kleine hap, het weer wordt ziederoge slechter en het gaat steeds harder waaien.
Rond 6 uur vetrekt de boot en dan heerst er inmiddels een zware storm over Picton, dat is jammer, want ik weet van de eerste maal bezoek aan het eiland dat de "Marlborough Sounds" zoals ze genoemd worden prachtig zijn en dat je vanaf het dak van de ferry een prachtig uitzicht hebt, maar daar komt weinig van vrees ik. De boot vertrekt te laat en de wind en regen slaan tegen de ramen, het eerste deel van de reis gaat nog tussen de fjorden door maar dan komt de open zee, de golven worden steeds hoger en de boot maakt aardige meters op en neer, Aan de voorzijde van de ferry kan je dit goed zien, en vanaf dit punt worden er een groot aantal mensen een beetje wit en goen om de neus en voor sommige kan de overtocht niet snel genoeg voorbij zijn, het noorder eiland waordt al een aantal weken geplaagd door een slechte zomer, zoiets als wij de zomer van 2011 hebben gehad, zelfs verschillende evenenten zijn met oud en nieuw afgelast vanwege het slechte weer.
Een kleine 4,5 uur later meert de ferry aan in Wellington en daar is het weer al niet veel beter, een shuttle bus brengt mij snel naar het hotel en daar val ik heerlijk in slaap.
De volgende morgen alweer naar de luchthaven, en zowaar er is hier en daar wat blauw aan de lucht en de zon schijnt. De vlucht vanaf Wellington duurt maar een uurtje en is binnenlands dus dat is net als je met de trein reist, en de uitzichten op de kust vanaf de lucht zijn prachtig.
Eenmaal in Auckland loop ik even wat balies van zowel Quantas als Emirates langs om te chekken voor de vluchten op de terug weg, en tot op heden geen probelemen en stoelen genoeg voor beide, aangezien ik maar een korte overstap heb wanneer ik terug kom van Fiji.
De middag besteed ik in Auckland stad en ga met de lokale bus naar het centrum, ook hier is het gelukkig even lekker weer, 21 graden en een zonnetje. Natuurlijk ga ik even bootjes kijken in de haven en neem nog even de stad waar op de Skytower, het hoogste uitkijk punt van de stad.
Een wandeling door het centrum besluit mijn dag en morgen op voor de laatste stop van deze geweldige en lange trip door Oceanie, Fiji islands.

Weet niet of ik vanaf daar nog een mogelijkheid hebt om via WiFi hotspot mijn verhaal te uploaden en mailen, anders zullen jullie een weekje moeten wachten

Groetjes uit Auckland,

Johan


  • 10 Januari 2012 - 01:01

    Marco:

    Wat heb jij toch een rotleven, ik ben blij dat ik al terug ben van mijn reis, ik moet er niet aan denken dat ik zolang als jouw moet :)

  • 10 Januari 2012 - 19:02

    Mama Van Keulen :

    Je hebt vast betere zeebenen dan je moeder ik was al zeeziek voor vertrek vrees ik Wat leuk om zoveel dierewn te zien in hun natuurlijke omgeving

  • 11 Januari 2012 - 19:39

    Magda:

    dat was een heftig reisje, maar wat een mazzelkont als je nergens last van hebt.wat geweldig zo'n natuurlijk dolfinarium, als je weer terug bent lijkt het me erg leuk om onder het genot van een goed maal en wijn( die je blijkt te lusten) nog veel meer mooie verhalen te horen en foto's te zien.
    nog veel plezier op je laatste dagen van deze fantastische trip, en alvast een goeie reis naar holland, liefs magda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Johan

Actief sinds 27 Jan. 2011
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 124548

Voorgaande reizen:

17 Maart 2016 - 27 Maart 2016

Alberta Canada

13 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Chili

18 November 2015 - 26 November 2015

Curacao en Bonaire

15 Augustus 2015 - 18 Augustus 2015

Belfast, de Trots van Noord-Ierland

04 Augustus 2015 - 07 Augustus 2015

Gothenburg - Havenstad met klasse

03 Juli 2015 - 06 Juli 2015

Warschau 3-6 juli 2015

16 December 2014 - 21 December 2014

Welcome to New York!

01 November 2014 - 17 November 2014

Oeganda, de parel van Afrika

22 Augustus 2014 - 26 Augustus 2014

Zagreb, Kroatië

11 Juli 2014 - 13 Juli 2014

Bilbao, verborgen parel in Spaans Baskenland.

06 Juni 2014 - 14 Juni 2014

Noorwegen van Oslo naar Bergen

09 Mei 2014 - 12 Mei 2014

Torino of Turijn

26 Februari 2014 - 02 April 2014

Van Panama stad tot San Salvador

10 September 2013 - 22 September 2013

Vancouver Stad en Vancouver Island

07 Maart 2013 - 18 Maart 2013

Het swingendste land in de Caribische zee?

19 September 2012 - 12 Oktober 2012

Het land van de rijzende zon, Japan!

07 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Tallinn, Estland Augustus 2012

07 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Tallinn, de verrassende hoofdstad van Estland.

04 Mei 2012 - 08 Mei 2012

Kopenhagen en Malmo Mei 2012

13 April 2012 - 17 April 2012

Lissabon April 2012

01 December 2011 - 19 Januari 2012

Australie - NZ - Pacific 2011-2012

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: