Cairns, het tropische noorden - Reisverslag uit Cairns, Australië van Johan Keulen - WaarBenJij.nu Cairns, het tropische noorden - Reisverslag uit Cairns, Australië van Johan Keulen - WaarBenJij.nu

Cairns, het tropische noorden

Door: Jogoeseverywhere

Blijf op de hoogte en volg Johan

03 December 2011 | Australië, Cairns

Hoi,

Even een klein bericht, ben dus aangekomen in Cairns na een lange reis van ongeveer 31 uur! De reis starte voorspoedig in Amsterdam waar ik door mijn collega's van de KLM op een mooie plek boven in de 747 kreeg, dat zijn toch leuke bijkomstigheden, ik had al een plaatjs op een comfort seat maar kreeg toch nog een betere plek! Zoals gezegd het eerste deel was perfekt, na een kleine 11 uur en 20 minuten zagen wij de skyline van Hongkong, 30 minuten later nogsteeds, het was erg druk op de luchthaven en daardoor waren wij verplicht een aantal rondjes te draaien, maar ja de skyline blijft leuk ook na de 4de keer!? Bij aankomst op HKG even de gebruikelijke papieren regelen en de rugzak ophalen. Na een broodje en een kop koffie bij de SB, met de airport expresse naar HKG stad, het werd al bijna donker en dan blijft zo'n stad toch wel erg mooi, enorme hoeveelhied verlichting in, op en aan de gebouwen. Fasinerend!? Ik loop vanaf een groot winkelcentrum (IFC) naar de pier waar de boten vertrekken naar HKG eiland en je een nog mooier zicht op de stad hebt!? Na een paar uur een een kleine chinees dinee, ga ik weer terug naar de luchthaven en meld mij bij de Cathy Pacific, er zijn nog een paar plaatsn vrij, echter deze vlucht gaat eerst via Brisbane, het is niet anders, betekend wel een langere reistjd van ongeveer 6 uur!? Vliegtuig is bijn vol wanneer ik aan boord stap, helaas geen buisness dit keer maar ja ik kan mee en dat is het belangerijkste! Ik zit naast een zeer aardige dame uit HKG en begint tegen mij een heel verhaal, helaas niet in het engels maar in het chinees, en deze taal beheers ik niet zo goed kan ik je vertellen, ik antwoordt beleefd met hi, ha en ho en ze lijkt nog tevreden ook!? Ik noem haar voor de makkelijkheid het kruiden vrouwtje, tijdens het dinee kwam er uit de handtas een batterij aan potjes, met kruiden en allerlei andere gezond makende lekkernijen om het vliegtuig voer op smaak te brengen!? De hoeveelheid was bijzonder, ik denk dat Herman de Blijker er jaloers op was geweest!! Na 8 uur en 14 minuten zijn we dan in Brisbane en kunnen we weer even wat bewegen, hier wordt het vliegtuig van een nieuwe crew voorzien en wordt schoongemaakt. Wij worden over 2 uur weer bij het vliegtuig verwzcht, na een snelle instap en een hernieuwd welkom van het kruidenvrouwtje, het blijft apart, vliegen we in ruim 2 uur en 15 minuten naar Cairns!
Eindlijk we zijn er, het is prachtig weer en warm buiten, dat merk je meteen als je het vliegtuig uit stapt, na de border protection van aussie, waar ik uit de rij gehaald werd omdat mijn achternaam verkeerd op het visa stond afgedrukt, een gesprek kreeg met een lieftallige dame van de aussie douane en mij een paar vragen ging stellen werd na een kwartierje mijn juiste visa alsnog gegeven! (ondanks verzoek van een collega om te zwaaien voor de camera, helaas ze waren niet aanwezig!?) Na een tripje met de bus van 15 minuten stond ik bij mijn logeer adres in Cairns, aan de boulevard en voor het gemeente zwembad met uitzicht op zee!? Hostel is klein maar redelijk comfotabel, liggimg perfekt!
Na de lange reis was het heerlijk om even een duik te nemen, zonder gevaar op haaien!?
De zon schijnt volop en het is een kleine 32 graden! Het word al redelijk vroeg donker en geniet nog even van de zonsondergang op een terras met live music, het ware vakantie gevoel, zeg maar!
Heerlijk na een gezellige avond in Cairns weer horizontaal te kunnen slapen en zowaar nog lang ook, wordt wel halverwege de nacht wakker, van een enorme regenbui die over trekt, ik slaap op een kamer met voormij een afdak van aluminium platen waarop de regen met donderend geraas op klettert, ik denk bij mij eigen gelukkig dat het nu valt en niet morgen, het blijven tropen hier dus het hoort erbij! Na het ontbijt van vandaag weer even een duik, de bewolking is nog een beetje aanwezig maar voel de zon al goed branden op mijn huid, snel even naar de lokale DA en een potje vet halen, dit was het beste wat er was aldus de verkoopster, jeetje het lijkt wel braadboter in een fles, die troep is er bijna niet uit te krijgen, eenmaal op de huid blijft ht volgens mij wel een maandje zitten, dat komt dan mooi uit, ben ik meteen klaar mee tot het eind van de trip.
Inmiddels is het in de middag en heb net voor morgen een trein tour geboekt naar Karunda, een tropisch verrassing, met een bezoek aan het tropisch regenwoud!
Ook een zeiltocht van 3 dagen naar de White Sundays met een Tallship die gebouwd is in Holland, is imiddels geregeld, gelukkig ook hier wat lichte crisis te bemerken, organisaties rollen over elkaar heen om toch maar klanten te vinden, ben blij dat ik het hier geboekt hebt, het scheelt aanmerkelijk met de prijzen die ze in Holland op internet vroegen, dit gaat trouwens gebeuren komenede zaterdag 10 december a.s ben heel erg benieuwd.
Morgen dus met de trein en daarna de auto halen op maandag, de reis gaat dan als eerste richting Cooktown, en zoals de naam al zegt, een beroemde plek waar kapitein Cook ooit averij op liep met zijn bootje een aantal eeuwen geleden, ik kom vast nog wel tegen welk jaar precies!?
Na Cook staat Port Douglas op het programma, en verder staat het nog even open, ik moet alleen zaterdag in Arlie Beach zijn voor de reis met de boot!?
Wel tot zover even de laatste dagen en de plannen tot nu bekend.
Ik ga nog even een duik nemen en genieten van het zonnetje.

Groetjes uit Cairns, noordoost Australie.

Johan

  • 03 December 2011 - 06:34

    Melvin:

    Olah Johan. Goed om te horen dat je uiteindelijk goed bent aangekomen. Wel jammer dat je niet even hebt kunnen zwaaien voor de camera HAHAHAHA !!! Klinkt allemaal niet heel vervelend wat je voor alsnog gepland hebt. Geniet er van en ik kijk weer uit naar je volgende verslagje. Groeten uit het koude en inmiddels ook regenachtige Nederland. Melvin

  • 03 December 2011 - 08:23

    Mama Van Keulen:

    Wat een verhaal die smurrie smelt waarschijlijk in de zon en anders is er nog wel een borstel,ergens ik kijk uit naar het volgende verhaal

  • 03 December 2011 - 10:53

    AstridLeon Cooijman:

    Hoi Johan,
    Nou, nou een klein verslagje noem je dat. We zijn echt jaloers op je hoor.
    Wat een mooie dingen heb je in het vooruitzicht zeg.
    We gaan ze allemaal volgen.
    Heel veel plezier.
    Mocht je nog iemand zoeken om je koffer te dragen.............;) dan horen we het wel.
    Groetjes van ons

  • 03 December 2011 - 11:33

    Jos En Eva:

    Ni hou,Johan.
    Leuk om je verslag te lezen,terwijl jij aan de andere kant van de wereld bent aangekomen.
    Een reis van 31 uur,pff het is wat,en dan ook nog chinees praten,ha,ha!!
    Het is hier ook stralend weer,maar dan een andere betekenis van stralend,we hoeven in ieder geval niet te sproeien!Kijken uit naar je volgende verslag,groeten Jos en Eva

  • 03 December 2011 - 11:42

    Chantal:

    Heee buurman,

    Nou, nu dan af niet, maar over 6 weken weer wel.
    Klinkt allemaal heerlijk hoor.
    Vooral die zon die op je lijf brand.....zoooo jaloers.
    Geniet ervan!

    Groetjes!

  • 03 December 2011 - 13:14

    Marco:

    hey wat rot allemaal
    nog 10 dagen en dan maak ik ook dat ik weg kom.
    geniet ervan

  • 04 December 2011 - 08:38

    Wendy:

    He Johan,

    Ben blij dat je goed bent overgekomen. Ik zie dat je de dingen gaat zien die ik ook gezien heb. Super! Port Douglas is mooi en Cooktown ook. Ga je dan naar Daintree rainforest? Je zal wel geen tijd hebben om naar Mareeba te gaan. Kan je krokodillen zien!!!!! Veel plezier en ik wacht af naar je volgende verhaal.

  • 04 December 2011 - 19:24

    Anja:

    TIP: Zonnebraadboter verdunnen met afwasmiddel, dan wast het beter af!!

  • 04 December 2011 - 19:33

    Magda:

    hoi johan,

    je eerste verslag is zoals verwacht,
    en heeft ons veel vreugde gebracht,
    het is hier koud en donker en de wind,
    maakt het niet makkelijk voor de sint,
    zo op die daken balanceren,
    nee dat gaat hem niet in de koude kleren,
    zitten, hij wenste dat hij samen met jou,
    genieten van strand en zee zou,
    maar hij kijkt met verlangen uit,
    naar je volgende verslag en tot besluit,
    wenst hij je op de boot en in de trein,
    veel plezier, het wordt vast fijn.
    gr magda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Johan

Actief sinds 27 Jan. 2011
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 124475

Voorgaande reizen:

17 Maart 2016 - 27 Maart 2016

Alberta Canada

13 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Chili

18 November 2015 - 26 November 2015

Curacao en Bonaire

15 Augustus 2015 - 18 Augustus 2015

Belfast, de Trots van Noord-Ierland

04 Augustus 2015 - 07 Augustus 2015

Gothenburg - Havenstad met klasse

03 Juli 2015 - 06 Juli 2015

Warschau 3-6 juli 2015

16 December 2014 - 21 December 2014

Welcome to New York!

01 November 2014 - 17 November 2014

Oeganda, de parel van Afrika

22 Augustus 2014 - 26 Augustus 2014

Zagreb, Kroatië

11 Juli 2014 - 13 Juli 2014

Bilbao, verborgen parel in Spaans Baskenland.

06 Juni 2014 - 14 Juni 2014

Noorwegen van Oslo naar Bergen

09 Mei 2014 - 12 Mei 2014

Torino of Turijn

26 Februari 2014 - 02 April 2014

Van Panama stad tot San Salvador

10 September 2013 - 22 September 2013

Vancouver Stad en Vancouver Island

07 Maart 2013 - 18 Maart 2013

Het swingendste land in de Caribische zee?

19 September 2012 - 12 Oktober 2012

Het land van de rijzende zon, Japan!

07 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Tallinn, Estland Augustus 2012

07 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Tallinn, de verrassende hoofdstad van Estland.

04 Mei 2012 - 08 Mei 2012

Kopenhagen en Malmo Mei 2012

13 April 2012 - 17 April 2012

Lissabon April 2012

01 December 2011 - 19 Januari 2012

Australie - NZ - Pacific 2011-2012

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: